because life is a miracle

because life is a miracle

Kamis, 27 Desember 2012



Wanita Solehah
Gemar melakukan PUASA…
Sholat malamnya TERJAGA…
Kata-katanya BERNADA…
Pembawaannya ANGGUN dan BERWIBAWA…

Menjauhi GHIBAH dan DUSTA…
Pandai Menyimpan RAHASIA…
Tidak suka BERFOYA-FOYA…

DI MATA suaminya…
Selalu Riang dan PENUH CINTA…

Dia TA’AT pada Allah dan Rasul-Nya…
Dia TA’AT pada suaminya…

Di pelupuk matanya berbinar CAHAYA…
Di mulutnya terlantun DO’A…
Di hatinya tersimpan… “MUTIARA”

Wanita Sholehah itu...
Hatimu tentram ketika MELIHATNYA…
Jiwamu senang ketika MEMANDANGNYA…
Perasaanmu gembira ketika mendengar PENDAPATNYA…

Penghias KEHIDUPAN suaminya…

“Tiada kekayaan yang diambil seorang mukmin setelah takwa kepada Allah yang lebih baik dari istri sholehah.” (Hadits Riwayat Ibn Majah)

B I S M I L L A H . . .

Ya Allah... semoga Engkau memperbanyak wanita sholehah di dunia ini dan memasukkan saudari-saudariku tercinta seiman ke dalamnya.

Aamiin, Aamiin, Aamiin ya Allah ya Rabbal’alamiin

Minggu, 23 Desember 2012

Promise You - KRY (Translation) Japanese Album

While doing something, we passed the changing seasons.
Always we came along holding our hands together.
I could pass the days I wasn't sure, because you were here. I could always stay strong.
The scenery might change in the future,but us, let's be always together.

**Promise you. I will live thinking about you. We are connected by our heart to heart. Promise you.
What I want to tell you is just that I love you.
I will promise the piece of eternity.

We've had little quarrels. We also had hard days and left each other for a while.
But every time, I noticed that I needed you.
If you have difficulties, I want to be the first one to give you hand. Please let me be beside you.
We will experience encounters and separations, but we, let's be next to each other.
Promise you. I want to live my life thinking about you.
What I want to tell you is that I love you.
I always think of the memories of the brave days.

If tomorrow is covered with darkness and there is no sign, don't be afraid.
As long as we keep holding our hands, we can go anywhere.

Minggu, 16 Desember 2012

A gift for the 3rd

Myself got so beaten when facing that moment. all i could remember was only that sentence. so real so deep and so hurt. It suddenly tear down the wall that have built.

i tried myself to kept calm. collecting all the positif sights and let the negative gone. alhamdulillah i did it well even it was difficult. and more, i had a lot of people with their support and suggestion with that problem. Thank you is never been enough for saying to My Allah.

Well what i would like to telling you, that there was a missunderstanding as what my partner said to me. Yes, he did. He apologized as he wanted and i just stood and listend to what i could accept. Oh no, I didn't try to be that strong, I only showed my pride as a girl. And that way means, you might play but I know what I should do back then.

Relationship needs a respect and believe. And I have it all my best. But this LDR takes much than what i can provide from myself. Just like what i had at this 3rd. It shocked me a lot. Yet, i still have to say "Alhamdulillah" because every mountain will find difficulties of its own.

Well, I realize that reality doesn't always come as what we picture in our mind. But honestly this moment i've gotten stornger than before. Maybe because i leave it all to My Allah. and humility, I can only pray for our best. Because i still wanna have more years to come with my partner. May Allah bless us,amin.


a lost brother :')

Well, there's a day where i can't even deny.The day when i met u after an aged. There were lot of questions from our eyes. Yet, we could only say "How's life" and it's a relief when you said everythings done well and you are a daddy of a beautiful daughter now.

He was my boyfriend, a senior at SHS. Our relationship didn't run well so, we decided to saparate when still was at SHS. Fortunately, we got closer after all. That is why i don't have any feeling to stop this relationship even i shouldn't have accepted a meeting after his marriage. But i thought "silaturahim" cannot be cut by anything, except trying a bad intention.

Luckily, we met when i had such a hectic problem with my partner. I thanked God because he is as brother as it should. A solution and support came so smoothly. I hope nothing than a happiness for both of ur living. And last, i don't even try to be the third person. I wish God passed over me.

Minggu, 02 Desember 2012

white drop..

when it's love that causes pain
shedding tears can be the cure
there's no wrong that you've done with me
but you always say sorry
for my shake you should not say cry
it is alright i understand all

when you are this sof, how can i let you go?
this love that i show may be just too cold
chilled as my heart is
you cannot just leave from it

if all great memories are frozen up
if they can't be erased and they just won't melt, what to do?

the sunlight is also cold
on the days when you aren't here
two hands won't be enough for me to count

all that brings memories
just for me don't try to smile
if i worry to you, how can i just leave you?

this love that i show may be just too cold
chilled as my heart is
you cannot just leave from it

if all great memories are frozen up
if they can't be erased and they just won't melt, what to do?

turn back! go!
cause if you wait, who knows i will hold onto you
don't close by me, don't run into me either
cause i will run, and give you a hug

it's only for you
that i wish my wishes
my heart you may know but you can't come up to me
though you may once more make me love you
i will only give pain, tears
that's what i'm scared of

Sabtu, 24 November 2012

melancolic steps

i thought it didn't exist anymore, but it was. it was clear on my mind, how did a shaking hands saying a sweet hello to me behind the shelf. i had never acrossed my mind that it was a really sweet hello for something. it was just a hello for sure.

in reality we closely talked without having any discomfort feelings. gave support, told jokes, strenghten, even talked roughly one another. but, it seemed that every single moment accidentally happend with an intention. i got myself being tickled by some kinds of feelings. it was odd but real.

it so much funny how life set all the scenario. such a flow, it formed the way it should be. Becoming a friend and letting my ear to be used as a good listener for a lot of love stories got me sick. since first i put on my mind that it would be happend soon or later. and it was there. i could stand. but then i laugh soundly

life such a magic wand. surprising. a mid time when i almost lose the bound. it sticked itself. i was one of the companion. had day out together. laughed our days and enjoy them, indeed. like a group of future. i was treated differently. but i had never got the point seriously.

a bit far when i realized that we got it closer. i was afraid that i would be the end of all. i didn't want to take any step. i stood on my sight. but then it came to the end of a new beginning. it really was. it took time to convince ourselves for a faith of something never appeared but beat beautifully.

there will be nobody love like i love you. that's the right sentence f.o.r.e.v.e.r for us

Selasa, 13 November 2012

Wirid Wanita Saat Haid

Banyak muslimah yg mengalami penurunan iman drastis setiap kali mengalami haid, ini dikarenakan salah persepsi atau keliru dlm menyikapi.
Faktor-faktor penyebabnya antara lain:
- Minimnya ilmu
Minimnya pengetahuan muslimah terhadap jenis-jenis ibadah, terutama ibadah hati. ibadah jg sering dimaknai sempit, sebatas ibadah-ibadah khusus, sehingga wajar jika muslimah merasa kehilangan peluang beribadah ketika haid.
“sesungguhnya amal hati lebih agung & lebih berat dari pada amal jawarih (anggota badan)” (Ibnu Qayyim Al-Jauziyyah)
- Jauh dari dzikrullah
Sibuk dengan perkara yg mubah & lalai dengan dzikrullah juga menjadi tradisi muslimah saat haid.
“dzikir bagi hati laksana air bagi ikan, maka bagaimana nasib ikan jika dikeluarkan dr air?” (Ibnu Taimiyah)
“perumpamaan org yg berdzikir kpd Allah dg yg tdk berdzikir itu sprt org yg hidup & yg mati” (HR. Bukhori)
- Sibuk dg dosa
Kemana lagi larinya nafsu ketika sepi dari dzikir & ketaatan. ia akan kembali pada kecenderungannya, kepada keburukan & dosa (ammaratun bis su’).
Agar kuat iman saat datang bulan
1. Hendaknya wanita menerima fitrah yg telah Allah tetapkan, tidak menyesali atau bersu’uzhan kpd Allah.
2. Meluruskan persepsi bahwa masa haid adalah masa libur wanita dari seluruh ibadah.
3. Menyibukkan diri dengan ketaatan.
4. Menjauhkan diri dari maksiat.
Amalan hati penyejuk ruhani
1. Menghadirkan keikhlasan, bahwa ketika dia meninggalkan shaum & shalat saat haid, ia tengah menjalankan ketaatan kpd Allah.
2. Muraqabatullah (merasakan pengawasan Allah)
“tidakkah mereka mengetahui bahwa Allah mengetahui segala yg mereka sembunyikan & segala yg mereka lakukan dg terang²an?” (QS. Al-Baqarah:77)
3. Muhasabah (introspeksi diri)
“hisablah dirimu (di dunia) sblm dirimu dihisab (di akhirat), berhiaslah dg amal utk menghasadi hisab yg besar, karena hisab akan diringankan pd hari kiamat bagi orang yg menghisab dirinya di dunia” (HR. At Tirmidzi)
4. Mujahadah (kesungguhan utk memerangi nafsu)
“dan adapun orang² yg takut kpd kebesaran rabbnya & menahan diri dr keinginan hawa nafsunya, maka sesungguhnya surgalah tmpt tinggalnya” (QS. An Naziat:40-41)
Larangan bagi wanita haid
1. Shalat
“bukankah ketika wanita haid itu tdk shalat & tdk pula shaum?” (HR. Bukhori)
2. Shaum
shalat yg ditinggalkan selama haid tdk ada perintah utk di qadha’, berbeda dg shaum yg hrs di qadha’ di hr lain.
Aisyah berkata, “dahulu kami mengalaminya (haid), maka kami diperintahkan untuk mengqadha’ shaum, tp tdk diperintahkan utk mengqadha’ shalat” (HR. Bukhori)
3. Thawaf
“lakukanlah apa yg dilakukan jamaah haji, hanya saja jangan melakukan thawaf di ka’bah sblm kamu suci” (HR. Bukhori)
4. i’tikaf (berdiam diri di masjid)
5. jima’ (senggama)
6. talak (cerai)
7. membaca Al-Qur’an
tentang membaca Al-Qur’an bagi wanita haid trjadi banyak perbedaan pendapat.adapun ttg membaca Al-Qur’an dg memegang mushhaf, kbnykan ulama mengharamkannya. namun para ulama berbeda pendapat ttg hukum wanita haid membaca Al-Qur’an tanpa menyentuh mushhaf.
Amal pilihan saat datang bulan
1. Istighfar di waktu sahur
2. Dzikir pagi hari
3. Dzikir sehari semalam
4. Dzikir sore hari
5. Menghidupkan sunnah & ketaatan
6. Memulai segala sesuatu dari yg kanan
7. Taat pd suami
8. Thalabul ilmi
9. Bersedekah
10.Menjauhi perkara sia² dan dosa

Sumber : buku “Wirid Wanita Haid”

Sabtu, 06 Oktober 2012

another stones

do you believe that there are not accident in life?

that's what i'm trying to keep on my mind in any sweet and bitter moment. everything has been set by Our Lord. there is no coincidence but a truly faith.

i hate myself telling this but still struggling in my heart. but i keep it for a positive stress. for the thing that a little bit more difficult than before.

everything's happen with a causal situation or a correlation, which sometimes the meaning cannot be figured it out. but indeed they are reliable. a great one that we have never thought would happen.

i cried my heart for having such a hard moment. i swallowed my saliva for the moment that i could even stand to cry and i did a lot of things to overcome. i passed but i almost died.

another stones. represents another from the few of its. few of a challenge to be accomplished.

everything happens for reason. and that is a simply why to make our Lord love us. to stay near. that there are no biggest power than our Lord.

Selasa, 02 Oktober 2012

Perahu Kertas *lyric

Perahu kertasku kan melaju
Membawa surat cinta bagimu
Kata-kata yang sedikit gila
Tapi ini adanya
Perahu kertas mengingatkanku
Beratapa ajaibnya hidup ini
Mencari-cari tambatan hati
Kau sahabatku sendiri

Hidupkan lagi mimpi-mimpi
(cinta-cinta) cita-cita
Yang lama ku pendam sendiri
Berdua ku bisa percaya

Ku bahagia kau telah terlahir di dunia
Dan kau ada diantara milyaran manusia
Dan ku bisa dengan radarku menemukanmu

Tiada lagi yang mampu berdiri halangi rasaku
Cintaku padamu...

Rabu, 01 Agustus 2012


Naya masih belum mengenali pria yang sedang berdiri disana. Matanya tetap sibuk membaca barisan BBM* dari sang kekasih. Tapi Ika sepertinya tidak akan menyerah hingga Naya berpura-pura serius memperhatikan.

Ika : "Nay,,, Nay,,, Nay itu Alif kan" seru Ika sambil narik lengan baju
Naya : "Manahhhh???" sahut Naya yang asik mencet hape
Ika : "Nayyyyyy liat tuhhhh yg duduk deket gate 8 noh!!"sambil nunjuk pria yg dimaksud
Naya : "Kejauhann kalleeee bu"
Ika : "Itukan gaya doi bgt Nay!" Menarik lengan baju Naya lebih dalam dan mendekat ke kaca. Naya ikut ajah
Naya : "Sepertinya bukan deh, K...." fokusnya tetap ke BBM
Ika : "Yakin lo?"
Naya : "Iya, lagian doi kan gak stay disini lagi K...masa iyah dia punya kembaran langsung gede"
Ika : "Iya juga sih!" "Etapi lu yakin bukan kann??"
Naya : "Ehhhhh doi dah datang tuh!, cabut yuk!!" Belum sempat Naya menjawab, Raka sudah muncul duluan. Sekarang, giliran Ika yang diseretnya

Akhir pekan ini Naya dan Ika menyempatkan diri berlibur ke salah satu pulau yang membuatnya amat penasaran beberapa bulan terakhir. Maka disinilah mereka sekarang. Karimun Jawa atau biasa disebut Perawan Jawa. Pulau yang terkenal karena keindahan bawah lautnya. Karenanya, menjadi kebahagiaan tersendiri jika wisatawan bisa menyelam disini. Naya tersenyum simpul. Begitu bersyukur.

Beruntung ia memiliki Raka, seorang yang kalau Ika bilang jelmaan"Superman". Julukan yang hanya bisa membuat Naya geleng-geleng kepala. Yah, liburan kali ini adalah rangkaian hadiah ulang tahun dari Raka. Lelaki yang dikenalkan orang tuanya beberapa waktu silam. Entah takdir atau trik, tapi Raka seolah datang sebagai paket lengkap untuknya. Pecinta alam dan seni. Oke skip segitu aja yah tentang Raka.

Dalam perjalanan, Raka sempat memperlihatkan rundown kegiatan mereka disana. Paket 4H3M ( empat hari tiga malam) membuat Naya dan Ika tertawa girang. Menyelam, berjemur dan semua yang berhubungan dengan air. Mereka memang telah lama menanti momen fun ini. Sampai kemudian list kunjungan penyu dan hiu berhenti diujung jemari mereka. Ha ha ha sebenarnya Naya agak geli dengan makhluk bercangkang itu. Tapi mau bagaimana lagi, tidak ada binatang imut lain yang tersedia. Ia bahkan tidak habis pikir mengapa harus ada hiu disana. Hewan super menakutkan bagi dua belia itu.

Setelah puas berfoto-foto di dermaga dan tidur pulas semalam di sebuah penginapan maha dahsyat. Pagi itu Ika dan Naya menikmati sarapan sambil menirukan turis-turis yang ditemuinya.

Raka : "Lah kalian knapa?" Sambutan yang sedikit mengagetkan Raka
Ika : "Kha-mi very okay sir, en yu?" beraksi sambil mengunyah nasi gorengnya
Naya : "Yes yes nashi ini is very delisios yah en yu?" Naya menyambung
Raka : "Eh apa-apaan sih ini! Malu-maluin ajah makan blepotan" serunya Raka sambil melihat ke meja wisatawan lainnya.
Ika : "Oke sir oke sip come on eat come come" sambil menirukan adegan bule, tak jauh dari meja mereka.
Raka : Membelalakkan kedua bola matanya, serupa akan keluar. Takut ada yang tersinggung
Dan ternyata benar saja, seketika terdengar suara asing.....
"Khami jugha suka nhasi gorengnyha". Seorang dari mereka menyela sambil tersenyum sedikit agak lebar
Serempak Naya dan Ika bertatapan dan menelan nasi mereka bulat-bulat. Dan tanpa aba-aba membalas si bule dengan senyuman. Persis iklan pasta gigi.
"Hi, Hello"
Raka yang tadinya cengengesan mendadak meringis dapat cubitan dari Naya. Suara cekikikan mereka menyelimuti seisi ruang makan.

Pagi kedua di Karimun Jawa. Dalamdestination hari ini ada dua pulau yang akan dikunjungi. Yah, beruntung trevel mereka cukup profesional, jadi hanya perlu patuh mengikuti schedule. Sampai hari ini belum ada yang meleset. Hari yang terasa begitu panjang, Naya tersadar dirinya menikmati keberadaan Raka disisinya. Ia teringat kembali saat dipenangkaran hiu, lengannya tak mau jauh dari Raka, untung saja Ika tidak sampai hati menertawainya.

Naya memang typical gadis manja. Mungkin bawaan keluarga. Tapi ia tidak akan menunjukkan itu kepada lelaki selain orang-orang terdekatnya. Olehnya di kampus Naya dan Ika terkenal tomboi. Sahabat lelaki dan perempuan mereka hampir sama rata. Melihat kejadian sore ini, Ika semakin yakin, Raka sudah berhasil menerangi sisi gelap dihati Naya. Ruang yang porak-poranda ia hancurkan, dengan paksa.

Tiga hari berlalu mereka bermain-main air, Naya terlihat begitu bahagia. Setidaknya itu yang dapat ditemukan Raka diwajah kekasihnya. Kebahagiaan yang hanya bisa ia liat sesekali selama hubungan mereka. Tapi belum juga ia menikmati bahagia itu, teriakan Naya berhasil mengagetkannya.

Naya: "Oe Oe Rakaaaa lotion ku manaaaa ishhhh??!!" teriak Naya dari balik pintu kamarnya.
Raka: "Emh dimana yah tadi...." pura-pura mikir
Naya: "Yaelahhhh kulit gw dah nangis niihhhh" mondar-mandir bongkar sana-sini
Raka: "Oh di teras Nay"

Naya berlalu dengan mulut manyunnya.

Raka: "Tengkiu yah sayanggggggggg"
Naya: "Oggahhhhhh................." berlalu sambil tersenyum geli

Karimun Jawa tidak segersang yang Naya bayangkan sebelumnya, namun disini lotion tetap menjadi sahabat terbaik untuk semua aktifitas. Tapi, aneh rasanya seorang lelaki begitu terobsesi pada lotion nya. Naya menggerutu sambil menerka isi pelembabnya setelah berbagi dengang Raka beberapa hari ini.

Enam bulan berlalu tetapi, Naya masih tetap tidak mengetahui bagaimana perasaannya pada Raka. Yang ia tahu Raka selalu membuatnya nyaman, membuatnya menjadi seorang wanita disetiap kesempatan. Namun Naya hampir tidak pernah menyimpan rindu untuknya. Aneh. Tapi ia tidak ingin menimbang perasaannya. Sahabatnya Ika, sampai tidak setega itu melihat Naya memperlakukan Raka.

Ika: "Nay, lu bengong gitu gak lagi mau buang hajat kan???"
Naya: "Esialan luh!" alisnya sedikit membentuk
Ika: "Atau jangan-jangan lu kangen ama Raka, Idih udah kaya abege ajah"
Naya: "Bangkeee" bantal-pun mendarat tepat diperut Ika

Naya menutup matanya, dalam. Mengatur nafasnya, pelan. Larut dalam setiap putaran kaset hari kemarin.

Ika : "Yaampun Nay jangan bilang lu lagi mikirin ally???" Menyeruak dibalik bantal, mengagetkan Naya
Naya: "_ _ _ _ _ _ _ " sigh yang panjang
Ika : "Jadi bener yang di bandara itu doi?"
Naya: "Iyah K", "Bisa gak sih gw pindain passion gw ke Raka"
Ika : "Lu kate bluetooth hape apah!!" , "Yah lo rasa deh tuh gimana tulusnya doi ke lu Nay. Gak mungkin lah doi bertahan selama ini ama lo yang cuek dan dingin gitu kalo gada keseriusan dari doi"
Naya: "Gw tahu,tapi..."
Ika : "Tapi??? Memangnya Raka pernah pake kata itu kalo ama lu?? Gak Nay!! Lu number uno buat dia, harusnya lu berhenti menutup mata dan berani menendang rasa!!" suaranya kini diluar nada awal
Naya: "Semoga gw bisa K"
Ika : "Suka-suka lo lah" Bergegas tidur dan meng-Amin-kan doa sahabatnya.

Ika satu-satunya sahabatnya yang tahu betul kisahnya dengan Ally/Alif. Sekaligus orang pertama yang menentang hubungan mereka.

Pertemuan yang tidak pernah Naya sangka membawanya pada sebuah hubungan layaknya dunia dongeng. Naya seperti jatuh cinta untuk pertama kalinya pada lelaki yang sama sekali belum dikenalnya. Lelaki yang mencuri perhatiannya. Lelaki yang membuatnya melakukan banyak hal bukan untuk dirinya. Naya mengakhiri semua mimpi yang terlalu indah itu setelah menyadari mereka bukan remaja lagi, masa depan menanti jawaban mereka. Jawaban yang sebenarnya sudah mereka ketahui sejak awal. Namun Naya tidak serta merta kuat meneguhkan kata berpisah, karenanya ia tidak pernah menyatakan itu pada Ally. Ia memutuskan semua hal yang berhubungan dengan Ally, sedikit demi sedikit menjauh dan berkawan dengan kenyataan. Pahit. Namun Naya mencoba menelannya perlahan.

Semalam pusaran kisah masa lalu yang terlalu indah kembali membuatnya mengandai-andai, membuat kantung mata Naya sedikit menonjol. Dini hari sebelum meninggalkan Karimun Jawa, BBM Raka membangunkannya.

Raka: "Sleep tight darling?"
Naya: "Ga juga sih, gw agak insomnia gitu!"
Raka: "Siap2 gih, temenin aku kepasar habis solat subuh yah!!" pintanya bersemangat
Naya: "Oke bossss" Naya menyelipkan gambar hati di BBM terakhirnya. Geli.

Raja siang masih terlihat malu-malu muncul di ufuk timur. Kaki Naya sedikit ogah-ogahan melangkah. Mungkin jadi karena cuaca begitu dingin, atau karena setegah jiwanya tertinggal ditempat tidur. Dari kejauhan terlihat Raka melambaikan tangan seolah membuat aba-aba untuknya. Naya bergegas, menyelaraskan langkah, membagi sebaris senyum pada lelaki yang mengasihinya. Akankah langkah kami senantiasa selaras seperti ini? Naya membatin.

Pagi itu pasar tidak terlalu ramai, Raka mengajak Naya membeli beberapa souvenir khas Pulau Karimun Jawa. Beberapa untuk keluarga di rumah juga Ika. Apapun itu, Raka memang tidak pernah melupakan keluarga. Berbalik dengan Naya yang cuek. Betapa dunia memang menyediakan makhluknya berpasang-pasangan. Tersenyum ia melihat Raka tawar-menawar harga dengan pemilik kios. Jadilah Naya sampai di penginapan dengan tangan penuh kantongan. Ika yang ditinggal ke pasar menunda amarahnya karena sudah diiming-imingi jatah baju oleh Raka. Terlihat rona merah mentari merangkak naik. Mereka bergegas.

Pukul 08 pagi hari, dengan sebuah feri mereka bertolak ke Jepara. Bangku-bangku telah diisi oleh beberapa wisatawan. Naya menyisir posisi PW** disisi kanan feri, menghempaskan tubuh mungilnya, merentangkan tangannya dan menarik nafas sedalam-dalamnya. Bersyukur telah diberi kesempatan mengunjungi Pulau luar biasa ini. Matanya menari-nari menatap patahan pulau-pulau kecil. Dan seketika itu juga ia tersadar ada luapan aneh didadanya. Berkumpul menggulung seperti ombak yang bermain disekelilingnya. Ingin lekas tersampaikan.

Naya tidak perlu khawatir mencari Ika, karena ia sibuk mengabadikan momen yang katanya luar biasa dihidupnya. Yap, berfoto bersama beberapa wisatawan. Sedang Raka mengambil alih urusan bagasi.

Tiba di dermaga Naya kembali sibuk dengan kesyukurannya. Bermain dengan ikan-ikan kecil sambil menatap jauh Ika dan Raka yang masih juga sibuk dengan aktifitasnya. Setelah semua urusan dengan travel selesai, Dengan sedikit berlari, Naya menghampiri lelaki yang mengenakan daypack disisi dermaga. Sebenarnya ia tidak pernah merencanakan ini, tapi sepertinya luapan itu memang tak sanggup menanti, nyatanya kini ia memeluk Raka. Tulus.
Naya: "Gamsahamnida, uri jeoldae heeojiji malja***"
Raka: "Apaaan Nay??" Kaku sedikit kaget
Naya: "No, just wanna hug you"
Raka: "Ha ha, thanks Nay, nice vacation"

-***Gamsahamnida, uri jeoldae heeojiji malja: Terimakasih, Kita jangan
pernah berpisah. ( Bahasa Korea)
-**PW: Posisi Wuenak (Bahasa Anak Gaul)
-*BBM: Blackberry Massenger

Jumat, 15 Juni 2012

How to make 'Masker Kopi'

i am in a long holiday, so i think that maybe it is time for me to have some body treatment. and this in one of them. i wanna make lulur coffee. here the steps:

1. Campur bubuk kopi dengan putih telur
campuran ini bermanfaat untuk masker yang mempunyai manfaat sebagai pengelupasan sel-sel kulit mati sehingga kulit terlihat cerah dan dapat menghilangkan garis-garis halus pada wajah juga lhoo..

2. Dicampur dengan pembersih kulit
kopi berperan sebagai scrub dan pembersih wajah sebagai pengangakt kotoran
jadi jika dicampur dengan pembersih wajah maka pembersih itu tidak hanya berperan sebagai pengangkat kotoran namun juga sebagai scrub yang mengangkat sel kulit mati.

3. Campurkan dengan minyak zaitun
Campuran ini bermanfaat untuk melembabkan wajah dan mampu mengurangi jerawat pada wajah.
pakai campuran minyak zaitun dan bubuk kopi pada wajah 15-20 menit.
lalu bilas dengan air bersih

4. Bubuk kopi dan susu
campurkan 3 sendok makan ampas kopi dan sedikit susu sapi murni
campuran ini jangan sampai terlalu cair lalu diamkan beberapa menit dan pijat wajah perlahan
ampai kopi berperan sebagai scrub lalu bilas hingga bersih dan beri pelembab pada wajah agar wajah terlihat tetap lembab.

so let's do it guys. let's take the benefits of natural wealth.

Manfaat Kopi

i like coffee. but i don't drink and consume it as often as bapak2 atau om2 always do. i prefer to have it in a cappuccino or mocha taste. another is as a lulur. well yes i like trying many kinds of lulur flavor. one of them is coffee.

awalnya sih gak kebayang gimana rasanya luluran dengan aroma kopi but, in fact it's better than what i have thought. smeels so good. and my skin seems so smooth and moist. yeah coffee has many advantages for our skin and body indeed.

coffee hadir dengan segudang manfaat yang baik bagi kesehatan maupun kecantikan.
secangkir kopi dapat pula menambah semangat dan membuat mata menjadi melek waktu bekerja atau yang lainnya.

Banyak perempuan juga menggunakan kopi sebagai bahan untuk kecantikan Seperti Hawaii, Bali, dan Amerika Selatan selama bertahun-tahun telah mengenal manfaat kopi dan menggunakannya untuk perawatan kecantikan mereka.

Hal ini disebabkan dalam penelitian kandungan yang terdapat pada kopi sangat baik untuk kulit.
Seperti bubuk kopi dapat dipergunakan sebagai bahan dalam sejumlah scrub.
Kopi juga dinikmati untuk spa di salon-salon kecantikan sekarang ini dengan aroma kopi yang sangat istimewa.
Adapula resep yang membantu anda dalam memudahkan membuat produk kecantikan sendiri dirumah. Dibalik semua itu masih banyak manfaat yang lainnya.

Ada juga yng memanfaatkan kopi untuk sebagai pembasmi selulit. Selulit adalah gumpalan lemak yang menyembul dari jaringan ikat yang seharusnya menyelubunginya. Biasanya lemak berada di bawah jaringan ikat tersebut, tetapi karena suatu penyebab, jaringan menjadi agak longgar dan lemak menyembul. Akibatnya ada tampilan kurang indah yang menghiasi tubuh Anda.

Ada juga yang menggunakan kopi untuk krim kulit.
Dan bahan kafein yang terkandung dalam kopi dapat memberikan efek kulit menjadi lembut.
Kafein juga dapat bertindak selaku vasorestrictor yang berarti mengencangkan dan mengecilkan pembuluh darah. Proses ini dapat secara efektif mengurangi munculnya varises.
Dalam penelitian banyak manfaat yang terkandung untuk kulit dan dapat menghidupkan kulit agar tak terlihat kusam.
Adapula yang menggunakan kopi sebagai penghilang bau amis dari ikan, bau bawang putih dan lainnya dengan cara menggosok-gosokkannya pada tangan Anda.

Kopi pun bermanfaat untuk perawatan kecantikan bagi para wanita begitu juga untuk pria.

yang awalnya i think its only for baveragers but since that, all you have to know are these fact of coffee itself:

Manfaat coffee untuk kesehatan:

Untuk Wajah:
1. Menetralkan kulit yang teriritasi
2. Memberi nutrisi pada kulit
3. Menghilangkan bekas jerawat, plek, dan noda hitam pada wajah
4. Mengangkat sel kulit mati dan memperbaiki jaringan kulit yang rusak.

Untuk Tubuh:
1. Menyegarkan tubuh dan menghilangkan penat
2. Melarutkan lemak dan membentuk tubuh (body contouring).
3. Dapat menghilangkan selulit
Selulit sendiri merupakan gumpalan lemak yang mengumpul dari jaringan ikat yang semestinya menyelubunginya.
3. Membuat kulit menjadi lembut
Salah satu kandungan yang terdapat pada kopi adalah kafein, dan kafein tersebut berfungsi sebagai vasoretrictor yang dapat mengencangkan dan mengecilkan pembuluh darah.
4. Mentralkan kulit iritasi serta memberikan nutrisi pada kulit anda.
5. Dapat mengangkat sel kulit mati dan juga dapat memperbaiki kulit-kulit yang telah rusak.
6. Dapat menghilangkan bau badan.
7. Menurunkan risiko kanker payudara. Menjelang masa menopause, wanita yang mengonsumsi 4 cangkir kopi sehari mengalami penurunan risiko kanker payudara sebesar 38 persen, demikian menurut sebuah studi yang dipublikasikan di The Journal of Nutrition. Kopi melepaskan phytoestrogen dan flavonoid yang dapat menahan pertumbuhan tumor. Namun konsumsi kurang dari 4 cangkir tidak akan mendapatkan manfaat ini.
8.Mencegah batu empedu. Batu empedu tumbuh ketika lendir di dalam kantong empedu memerangkap kristal-kristal kolesterol. Xanthine, yang ditemukan di dalam kafein, akan mengurangi lendir dan risiko penyimpanannya. Dua cangkir kopi atau lebih setiap hari akan membantu proses ini.
9. Melindungi kulit. Konsumsi 2-5 cangkir kopi setiap hari dapat membantu menurunkan risiko kanker kulit nonmelanoma hingga 17 persen. Kafein dapat memacu kulit untuk membunuh sel-sel prakanker, dan juga menghentikan pertumbuhan tumor.
10.Mencegah diabetes. Orang yang mengonsumsi 3-4 cangkir kopi reguler atau kopi decaf (dengan kadar kafein yang dikurangi) akan menurunkan risiko mengembangkan diabetes tipe II hingga 30 persen. Asam klorogenik dapat membantu mencegah resistensi insulin, yang merupakan pertanda adanya penyakit ini.
11.Kopi sebagai pembangkit Stamina dan energi ekstra.
Mekanisme kerja zat kafein dalam tubuh bersaing dengan fungsi adenosin dalam tubuh kita. Adenosin sendiri merupakan senyawa yang terdapat dalam sel otak berfungsi membuat orang cepat tertidur. Kandungan kafein dapat memperlambat gerak sel-sel tubuh sehingga tubuh tidak mudah lelah dan mengantuk dan muncul perasaan segar, mata terbuka lebar, detak jantung lebih kencang, naiknya tekanan darah.
12.Kopi dapat mengurangi rasa sakit kepala
Menurut Seimur Damond, M.D, dari Chicago’s Diamond Hadche Clinic. Bahwa kandungan kafein pada kopi dapat mengurangi derita sakit kepala. Penderita sakit kepala atau migran ringan terbukti dapat disembuhkan dengan meminum secangkir kopi pekat.
13.Kopi mengatasi perubahan suasana hati dan depresi.
Minum kopi secara teratur sesuai dengan porsinya dapat memaksimalkan kerja otak lebih baik. Kandungan antioksidan yang terdapat di dalam kopi dapat menangkal kerusakan pada sel otak dan membantu jaringan saraf untuk bekerja lebih baik. Zat kafein dalam kopi berfungsi sangat baik sebagai stimulan pada tubuh kita. Hal ini dapat merangsang indera kita dan meningkatkan laju metabolisme. Sehingga meningkatkan kemampuan dalam berkonsentrasi, mengatasi perubahan suasana hati bahkan depresi.

Begitu banyak manfaat dari coffee. Jika rutin melakukan coffee there will be many advantages that you can get. not only the smeels but also some benefits. so let's use it appropriately.

Jumat, 01 Juni 2012

Beyonce - Best Thing I Never Had

What goes around comes back around (hey my baby)
What goes around comes back around (hey my baby)
I say what goes around comes back around (hey my baby)
What goes around comes back around...

There was a time
I thought, that you did everything right
No lies, no wrong
Boy I must've been out of my mind
So when I think of the time that I almost loved you
You showed your ass and I, I saw the real you

Thank God you blew it
I thank God I dodged the bullet
I'm so over you
So baby good lookin' out

I wanted you bad
I'm so through with that
Cause honestly you turned out to be the (best thing I never had)
You turned out to be the (best thing I never had)
And I'm gonna' always be the (best thing you never had)
Oh yeah, I bet it sucks to be you right now

So sad, you're hurt
Boo hoo, oh, did you expect me to care?
You don't deserve my tears
I guess that's why they ain't there
When I think that there was a time that I almost loved you
You showed your ass and baby yes I saw the real you

Thank God you blew it
I thank God I dodged the bullet
I'm so over you
Baby good lookin' out

I wanted you bad
I'm so through with that
Cause honestly you turned out to be the (best thing I never had)
I said, you turned out to be the (best thing I never had)
And I'll never be the (best thing you never had)
Oh baby I bet sucks to be you right now

I know you want me back
It's time to face the facts
That I'm the one that's got away
Lord knows that it would take another place, another time, another world, another life
Thank God I found the good in goodbye

I used to want you so bad
I'm so through with that
Cause honestly you turned out to be the (best thing I never had)
Oh you turned out to be (the best thing I never had)
And I will always be the (best thing you never had)
Ooh, best thing you never had!

I used to want you so bad
I'm so through with that
Cause honestly you turned out to be the (best thing I never had)
Oh you turned out to be the (best thing I never had)
Ooh, I will never be the (best thing you never had)
Oh baby, I bet it sucks to be you right now

What goes around, comes back around
What goes around, comes back around
I bet it sucks to be you right now
What goes around, comes back around
I bet it sucks to be you right now
What goes around, comes back around
I bet it sucks to be you right now

sebenarnya liriknya rada aneh tapi kok suka yah ahahahaa videonya juga okke bangets, wedding ceremony gitu. beyonce looks so damn exotic

Goyte - Somebody That I Used To Know

Now and then I think of when we were together
Like when you said you felt so happy you could die
I told myself that you were right for me
But felt so lonely in your company
But that was love and it's an ache I still remember

You can get addicted to a certain kinda sadness
Like resignation to the end, always the end
So when we found that we could not make sense
Well you said that we would still be friends
But I'll admit that I was glad that it was over

But you didn't have to cut me off
Make it like it never happened and that we were nothing
I don't even need your love, but you treat me like a stranger
And that feels so rough

No, you didn't have to stoop so low
Have your friends collect your records
And then change your number
Guess that I don't need that though
Now you're just somebody that I used to know

Now you're just somebody that I used to know
Now you're just somebody that I used to know

Now and then I think of all the times you screwed me over
But had me believin it was always something that I'd done
But I don't wanna live that way
Reading into every word you say
You said that you could let it go
And I wouldn't catch you hung up on somebody that you used to know-oh-oh

But you didn't have cut me off
Make it like it never happened and that we were nothing (oh)
I don't even need your love,
but you treat me like a stranger
and that feels so rough

No, you didn't have to stoop so low
Have your friends collect you records
And then change your number (oh)
Guess that I don't need that though
Now you're just somebody that I used to know

Somebody that I used to know
Somebody (now your just somebody that I used to know)
That I used to know
Somebody that I used to know
Somebody (somebody) (now your just somebody that I used to know)

That I used to know
I used to know
That I used to know
I used to know

June 2012

almost 23rd age of my existence in this world. but what exactly should have done by someone. i guess nothing that the degree of their faith itself.

live more intimate now. you know how to make something for the best grade or even opposite. but the anxiety still comes and passes by you.

it is normal when you think that your birthday month should be the greatest month once in a year at least. and so do i. everytime this month come i will always list a lot of wishes on my own diary. well i don't think there will be a fairy takes it and swing it's magic wand on it. it is just like some lists to move-on to realize that time flies faster that we feel.

thank GOD because i can pass every month better than before. there are always a lot of revolution. yah a bit different but i meant it.

this month i have a little more hope than previous months. things that always tries to block my way. but they will not appear on this, i will tell YOU personally. but as usual they are about heart and belief. i can't help, but i should.

then this conversation emerged on my mind:
ME:oh June. why you are so special to me?
JUNE: yes because we met here at the first time
ME: why should you in June?
JUNE: cause sometimes we need to be in a half way to realize something. and relovution never too late.
ME: ooowww i know now. GOD sends you as my revolution month, doesn't it?
JUNE: more than that....

wise man say, give a try - now or never. but the belief of my birthday month doesn't mean that i'm going to wait it for a revolution. its only a momentum of a birth. which will always connect to me as a sign. moreover the star-sign.ha ha until now i still try to find some light of it. no, i don't believe it except it sounds good.

my family isn't the type of people who likes to celebrate. but for some moments they do. every year if i celebrate the 7th day i can be with my friends, family or special friend. if its possible, i will celebrate with all of them. and its always damn fun and forgettable.

last year, i was with my fellow in office also with my best-friend from campus. there wasn't surprise as teenagers do only general party, but i couldn't forget it all. i don't know for this year what would my birthday be. *whispering some hopes

well i hope this month comes with its miracle from GOD,amin

Rabu, 30 Mei 2012

a smiling morning

it was early in the morning when i received your pictures. i didn't even know why they seemed so funny to me. whereas there wasn't anything happen on your pictures. and i shouldn't laugh that way. but honestly their always do it. your picture has magic which can make me possibly to smile than laugh all at once. well sorry. but that is true.

i miss you for every time that we have had. i miss you for every thing that we have tried to have. i miss you for every dream that we have made and hope them come true. i miss you for every beat that races in my heart. i miss you for everything that i almost forget and exist now. i miss you maybe for ever.

Senin, 14 Mei 2012

Accidently in love - Counting Crows (the effect)

So she said, "What's the problem baby?"
What's the problem I don't know
Well maybe I'm in love, think about it every time
I think about it, can't stop thinking 'bout it

How much longer will it take to cure this
Just to cure it 'cause I can't ignore it if it's love
Makes me wanna turn around and face me
But I don't know nothing about love

Come on, come on
Turn a little faster
Come on, come on
The world will follow after
Come on, come on
Because everybody's after love

So I said, "I'm a snowball running"
Running down into the spring
That's coming all this love melting under
Blue skies belting out sunlight, shimmering love

Well baby I surrender to the strawberry ice cream
Never ever end of all this love
Well I didn't mean to do it
But there's no escaping your love

These lines of lightning
Mean we're never alone
Never alone, no, no

Come on, come on
Move a little closer
Come on, come on
I want to hear you whisper
Come on, come on
Settle down inside my love

Come on, come on
Jump a little higher
Come on, come on
If you feel a little lighter
Come on, come on
We were once upon a time in love

We're accidentally in love
Accidentally in love
Accidentally in love
Accidentally in love

I'm in love, I'm in love
I'm in love, I'm in love
I'm in love, I'm in love
I'm in love, I'm in love
I'm in love, I'm in love
I'm in love, I'm in love

Come on, come on
Spin a little tighter
Come on, come on
And the world's a little brighter
Come on, come on
Just get yourself inside her
Love, I'm in love

what word comes in my mind when i think about THAT, is just what this song says.
i used to state how long this drama can afford to run? and yes it is still running. and at the same time my heart is racing. so let's sing la la la la.

Rabu, 25 April 2012

Doa minta kebaikan hari

اَللَّهُمَّ اِنِّيْ اَسْئَلُكَ خَيْرَ هٰذَاالْيَوْمِ وَخَيْرَمَافِيْهِ وَاَعُوْذَبِكَ مِنْ شَرِّهٰذَاالْيَوْمِ وَشَرِّمَ فِيْهِ


Ya Allah, aku minta kepada Engkau akan kebaikannya hari ini dan kebaikannya perkara dalam hari ini dan aku minta perlindungan pada Engkau dari buruknya hari ini dan buruknya perkara dalam hari ini.

Doa Sholat Dhuha

Do'a Sholat Dhuha - Bukan maksud menceramahi, atau mengajarkan, penulis hanya ingin berbagi tentang sesuatu yang sebenarnya penting, jujur artikel ini juga dibuat dari hasil copy paste dr beberapa sumber, namun dibalik itu semua, penulis hanya ingin berbagi sesuatu yang menurut saya penting, dan layak untuk dipublikasikan, Semoga Bermanfaat dan bisa diamalkan.

Kita Tahu apa yang dimaksud dengan sholat dhuha, Shalat Dhuha adalah sholat sunnat yang dilakukan pada waktu dhuha, yaitu pada waktu ketika Matahari mulai naik kurang lebih 7 hasta sejak terbitnya (kira-kira pukul tujuh pagi) hingga waktu zuhur. Jumlah rakaat salat duha minimal 2 rakaat dan maksimal 12 rakaat. Dan dilakukan dalam satusan 2 rakaat sekali salam.

Manfaat atau faedah salat duha yang dapat diperoleh dan dirasakan oleh orang yang melaksanakan salat duha adalah dapat melapangkann dada dalam segala hal terutama dalam hal rizki, sebab banyak orang yang terlibat dalam hal ini.

Dhuha adalah sholat untuk meminta rezeki dan siapapun yang berharap untuk mendapatkan sesuatu harus mekaksanakan sholat ini, ketika seseorang tidak benar2 melakukan kesalahannya itu. Abu Sai’id melaporkan: “Nabi (SAW) melakukan sholat Dhuha hingga kita berfikir jika Baginda Rasul tidak pernah meninggalkan sholat tsb. Dan Baginda Rasul akan meninggalkan sholat Dhuha sehingga kita menyangka bahwa Beliau sudah tidak melakukan sholat tersebut”. (Tirmidzi)

Berikut Do'a Shalat Dhuha
اَللّهُمَّ اِنَّ الضُّحَاءَ ضُحَاءُكَ وَالْبَهَاءَ بَهَائُكَ وَالْجَمَالَ جَمَالُكَ وَالْقُوَّةَ قُوَّتُكَ وَالْقُدْرَةَ قُدْرَتُكَ وَالْعِصْمَةَ عِصْمَتُكَ اَللّهُمَّ اِنْ كَانَ رِزْقِى فِى السَّمَاءِ فَاَنْزِلْهُ وَاِنْ كَانَ فِى اْلاَرْضِ فَاَخْرِجْهُ وَاِنْ كَانَ مُعَسِّرًا فَيَسِّرْهُ وَاِنْ كَانَ حَرَامًا فَطَهِّرْهُ وَاِنْ كَانَ بَعِيْدًا فَقَرِّبْهُ بِحَقِّ ضُحَائِكَ وَبَهَائِكَ وَجَمَالِكَ وَقُوَّتِكَ وَقُدْرَتِكَ اَتِنِى مَااَتَيْتَ عِبَادَكَ الصَّالِحِيْنَ

“Ya Allah, bahwasannya waktu dhuha adalah waktu dhuhaMu
dan keagungan adalah keagunganMU,
dan keindahan adalah keindahanMU,
dan kekuatan adalah kekuatanMU,
dan kekuasaan adalah kekuasaanMU,
dan perlindungan adalah perlindunganMU,
Ya Allah, jika rizkiku ada di atas langit, maka turunkanlah,
jika ada di dalam bumi, maka keluarkanlah,
jika masih sukar, maka mudahkanlah,
jika (ternyata) haram, maka sucikanlah,
jika jauh, maka dekatkanlah,
dengan berkat waktu dhuhaMU, keagunganMU, keindahanMU, kekuatanMU dan kekuasaanMU,
limpahkanlah kepadaku segala yang telah Engkau limpahkan kepada
hamba-hambaMU yang sholeh.”

Surah-surah yang paling baik dibaca ketika salat duha adalah:
Surah Al-Waqi’ah
Surah Asy-Syams
Surah Ad-Duha
Surah Al-Kafirun
Surah Quraisy
Surah Al-Ikhlas
Surah yang paling disunahkan ketika salat dhuha yaitu:
Rakaat pertama disunahkan membaca Surah Asy-Syams
Rakaat kedua disunahkan membaca Surah Ad-Duha
Untuk rakaat berikutnya:
Setiap rakaat pertama disunahkan membaca Surah Al-Kafirun
Setiap rakaat kedua disunahkan membaca Surah Al-Ikhlas.

Rabu, 28 Maret 2012

Adele - Set Fire To The Rain

I let it fall, my heart
And as it fell, you rose to claim it
It was dark and I was over
Until you kissed my lips and you saved me

My hands, they're strong
But my knees were far too weak
To stand in your arms
Without falling to your feet

But there's a side to you that I never knew, never knew
All the things you'd say, they were never true, never true
And the games you play, you would always win, always win

But I set fire to the rain
Watched it pour as I touched your face
Let it burn while I cry'
Cause I heard it screaming out your name, your name

When laying with you
I could stay there, close my eyes
Feel you here, forever
You and me together, nothing is better

'Cause there's a side to you that I never knew, never knew
All the things you'd say, they were never true, never true
And the games you'd play, you would always win, always win

But I set fire to the rain
Watched it pour as I touched your face
Let it burn while I cried
'Cause I heard it screaming out your name, your name

I set fire to the rain
And I threw us into the flames
Where I felt somethin' die, 'cause I knew that
That was the last time, the last time

Sometimes I wake up by the door
Now that you've gone, must be waiting for you
Even now when it's already over
I can't help myself from looking for you

I set fire to the rain
Watched it pour as I touched your face
Let it burn while I cried'
Cause I heard it screaming out your name, your name

I set fire to the rain
And I threw us into the flames
Where I felt somethin' die'
Cause I knew that that was the last time, the last time, oh

Oh, no
Let it burn, oh
Let it burn
Let it burn

Senin, 26 Maret 2012

Drama series effect

It was last night when i was watching a drama series. Than I realized this.
Situasi yang mencengangkan dan membuat semuanya menjadi serba berasalan.....contoh kasusnya seperti ini:

( late conversation )

Mister: Lg ngapain?
Boleh tanya sesuatu ndak?

Suster: I am about to sleep!! Ya ada apa?? ( H2C )

Mister: dimana penyimpanan berkas client lama?

Suster: ( gubrak )
Em itu dibagian blok ke 3 setelah buku terbaru.

Mister: Oh thengkyuhh

Suster : ( er ) dont mention it.


( newbie )

Mister : Aku mau bilang sesuatu, mungkin tidak terlalu sopan.

Suster: Apa? ( mata berkaca-kaca muka sumringah )

Mister : Itu sepertinya ada cabai di gigimu.

Suster : ( hening )

it was like HU-HU but that's YEA YEA, moreover if you have watched a drama series #holla

Selasa, 20 Maret 2012


Tidak melulu sms dari orang pacar yang bisa membuatmu tersenyum. Bahkan sms se-sederhana dari seorang kawan seperti ini pun rasanya bisa membuatmu bersyukur lebih lama.

Gitalovers:Punya sms lucu gak?

Nhadhyea: Gada nih! Kirim aja namamu pasti jadi lucu!

Gitalovers: Dapat sms dari kamu aja udah lucu.

Nhadhyea: Lah maksudnya?

Gitalovers: Eh bener gada sms lucu yah?

Nhadhyea: Gada, bener deh.

Gitalovers:Kalo begitu kirim cinta dan kasih sayang saja deh!

Nhadhyea: Gada, semuanya sudah diculik oleh seseorang semenit yang lalu.

Gitalovers: Eaaa...eaaa namanya siapa?

Nhadhyea: Dia tidak meninggalkan satupun tanda pengenal.

Gitalovers: Jangan katakan dia adalah Jumingho saudara kembarku?

Nhadhyea: Gak tau pake cadar soalnya.

Gitalovers: Pakai cadar plus jilbab pink?

Nhadhyea: Bukan pink soalnya udah luntur

Gitalovers: Warna pink keluntur-lunturan? Baru dengar ada warna seperti itu.

Nhadhyea: Aha entahlah

Gitalovers:Mungkin terlalu rajin dipakai

Nhadhyea: Iya heran juga padahal lagi musim hujan.

Gitalovers: Haha sibuk deh. Oke udah dulu yah, aku mau makan, udah semangat abis smsan ma kamu

Nhadhyea: Eaaaa

where R U? (dua)

Dua minggu terakhir ayam dan beluang sering sekali meluangkan waktu bersama. Dari bermain petak umpet sampai tebak-tebakan. Ayam merasa kian dekat dengan beruang. Ia mulai melupakan keanehan teman barunya. Meski dari beberapa hari kebersamaan mereka, beruang tidak sekalipun membahas dari mana sebenarnya ia berasal dan mengapa ia bisa sampai disini. Ayam sedikit menjaga perasaan beruang.

Dari yang ayam telusuri, beruang memang tidak mempunyai banyak teman dekat. Meski hari itu ia sempat terlihat akrab dengan Gajah dan seekor bebek namun terlihat beruang tidak begitu menikmati hubungan itu. Ayam bisa melihat ada raut berbeda disana. Raut yang tidak bisa dijelaskan dengan kata-kata. Sepertinya rasa penasaran si Ayam kembali muncul.

Red JumpsuitApparatus - Your Guardian Angel

When I see your smile
Tears run down my face
I can't replace
And now that I'm stronger I've figured out

How this world turns cold
And breaks through my soul
And I know, I'll find deep inside me
I can be the one

I will never let you fall
I'll stand up with you forever
I'll be there for you through it all
Even if saving you sends me to Heaven

It's okay, it's okay, it's okay

Seasons are changing and waves are crashing
And stars are falling all for us
Days grow longer and nights grow shorter
I can show you, I'll be the one

I will never let you fall
I'll stand up with you forever
I'll be there for you through it all
Even if saving you sends me to Heaven

'Cause you're my, you're my, my
My true love, my whole heart
Please don't throw that away

'Cause I'm here for you
Please don't walk away
And please tell me, you'll stay, stay

Use me as you will
Pull my strings just for a thrill
And I know, I'll be okay
Though my skies are turning gray

I will never let you fall
I'll stand up with you forever
I'll be there for you through it all
Even if saving you sends me to Heaven

I will never let you fall
I'll stand up with you forever
I'll be there for you through it all
Even if saving you sends me to Heaven

I will never let you fall
I'll stand up with you forever

it was so touchy when listened this song was sung by you
it seemed true even it wasn't
Naegei nolaeleul buleugo syeoseo gamsahabnida

Minggu, 18 Maret 2012

Little thing called 'I miss YOU buddy'

It was 4 months after his leaving.

I still remember the day when he said it to me, to us that he had decided to leave. i was shock. we were shock. finally the day came. but where is the good in goodbye. oh i prefer hang up my telephone than say goodbye.

Fortunately, we don't lose our communication as what i ever imagined. The technology is really helpful nowadays. I could find him anytime i want even a joke.

Let me tell you why he finally decided to leave. Since i met him that day, he frankly said to me that he has a wish to travel around the world, and the way is by sailing. Hence when he had a chance, he chose it. I thought he was in a wrong decision but he wasn't. He does it seriously. And I wish for his best cause he deserve for it.

I was with him and liz azzahwa last night. We had a great night. Even it was too short to share a lot. Now, he is waiting for his LG and Visa. Kind of the requirement as a sailor man. He said that he is going to have a sail through a cruiser. It sounds really good. I can clearly picture it in my mind how wonderful world through it.

He is one of my close friend when i was newbie. We used to spent our time together. Had a lot of things to share when we had. He is kind of a brother for me.

And last night when i set both of our picture as my DP in BB. The world turned into fun. I wish he could be someone else. Ahaha.

Kamis, 15 Maret 2012

Lost The Appetite (1)

Mendadak kehilangan rasa lapar atau tidak tertarik menikmati makanan yg nikmat merupakan gejala kecil dari sebuah penyakit serius. Hal ini bisa disebabkan oleh masalah atau tekanan batin. Namun ternyata tidak sesederhana itu.

Menjadi tidak berselera bukanlah moment hal menyenangkan. Karena secara tidak sadar hal ini juga berpengaruh terhadap tampilan wajah. Dari jenis yang kusut, pucat sampai tidak berbentuk (sedikit melebih-lebihkan).

Hilang nafsu makan umumnya dialami orang sakit. Tapi hilang nafsu makan tak melulu karena sakit bisa juga akibat efek samping beberapa obat termasuk gangguan makan karena ingin menaikkan atau menurunkan berat badan. Padahal nafsu makan diperlukan untuk memenuhi kebutuhan energi dan gizi yang dibutuhkan oleh tubuh. Tapi kondisi tertentu kadang membuat orang kehilangan nafsu makannya.

Masalah nafsu makan dapat berupa kelebihan nafsu makan (hyperphagia) dan kekurangan nafsu makan (anoreksia) yang menyebabkan kenaikan dan penurunan berat badan yang cepat.

Hilang nafsu makan alias anoreksia kadang sering digunakan untuk menunjukkan istilah gangguan makan. Anoreksia adalah menurunnya keinginan, sensasi atau rangsangan untuk makan. Yang tak bisa dipisahkan dari masalah hilangnya nafsu makan adalah sistem percernaan. Seperti dilansir dari Healthblurbs, Senin (10/5/2010), beberapa masalah pencernaan yang menyebabkan hilangnya nafsu makan yaitu:
1. Maag
2. Radang perut
Infeksi juga dapat menyebabkan orang tidak lapar dan kehilangan nafsu makan. infeksi yang menyebabkan hilangnya nafus makan bisa merupakan penyakit akut atau penyakit kronis yang disebabkan oleh virus, bakteri, parasit atau jamur, antara lain:
1. Influenza
2. Penyakit gondok
3. Sipilis
4. Pneumonia
5. Cacar air
6. Radang tenggorokan
7. Demam kuning
9. Demam tipus
10. Cacingan (akibat cacing tambang)
11. Keracunan makanan (E. coli enteritis)
Atau bahkan disebabkan oleh penyakit-penyakit yang cukup parah seperti:
1. Sirosis
2. Hepatitis
3. Penyakit hati
4. Radang usus buntu
5. Gagal ginjal
6. Gagal ginjal kronis
7. Kanker (paru-paru, hati, ginjal, ovarium, serviks, lambung, dan pankreas)
Hilang nafsu makan juga disebabkan oleh efek samping beberapa obat seperti kokain, morfin, antibiotik, amfetamin, methamphetamine, obat kemoterapi, obat batuk dan hidung tersumbat (dekongestan).
Beberapa kondisi psikologis, diet dan gaya hidup juga merupakan faktor terkait yang menyebabkan hilangnya nafsu makan, yaitu:
1. Stres
2. Depresi
3. Anemia
4. Alkohol
5. Migrain (sakit kepala sebelah)
6. Kekurangan vitamn B12
7. Kehamilan (trimester pertama)
Jika Anda mengalami problem hilang nafsu makan dalam jangka waktu panjang atau beberapa hari, pertimbangkan untuk mengonsumsi multivitamin, untuk memastikan tubuh tetap sehat dan bertenaga. Atau jika perlu segeralah menemui Dokter anda untuk konsultasi lebih lanjut.

Senin, 12 Maret 2012

Where R U?

Diceritakan ada seekor beruang pemalas beradu keahlian dengan seekor ayam petarung.

Siang itu mereka tidak sengaja bertemu di lapangan samping rumah Pak Darto. (*jangan tanya kenapa ada beruang main dilapangan)

Dan lalu mereka duduk bersama. Semenit kemudian mulai terdengar keributan. Beruang terlihat mulai menaikkan tone suaranya. Terdengar mereka saling kejar-kejaran. Sepertinya memperebutkan sesuatu* tapi apa gerangan? (*Tipe makanan mereka kan jauh berbeda)

Beruang pemalas ini memang dulunya berasal dari Kutub. Baru beberapa bulan ini ia pindah tepat disebelah lahan kekuasaan si ayam. Awalnya Sang Pemilik Lahan (si ayam) merasa nyaman karena memiliki kawan baru. Namun ternyata si ayam salah menduga. Hari demi hari si ayam mengharapkan adanya salam hangat dari si beruang. Tapi nihil. Setiap kali si ayam berpura-pura melintas dilahan si beruang, dipastikan ia sedang tertidur pulas.

Ayam terheran-heran. Sedikit membuat pertanyaan dalam dirinya.
Dengan cara apa si beruang malas ini bertahan hidup?? Padahal setiap harinya ia hanya tidur??

(to be continue)

Kamis, 08 Maret 2012


it is 7.10 pm. i'm sitting here beside the window. looking at the view of Makassar from 11th floor in Ehost Graha Pena.

it is a great time. yeah one of a great time for afternoon shift. time to think and heal your sorrow ( i guess). cause when you see the light when you feel the air it brings something different. Feel like having a free live.

what i wish then, it's a something that
stuck in my mind
could be solved sooner.

Senin, 05 Maret 2012

Konstruksi Hati

Sulit rasanya menghadapi hari ketika sebuah harapan tak urung menjadi kenyataan. Atau lebih mudahnya ketika kita menyadari bahwa ia yang sedari hari kemarin kita sukai ternyata lebih mememilih yang lain.

Tidak bisa dipungkiri momen sesedih itu suatu waktu akan/pernah mampir dikehidupan kita. Yang ingin ku tanyakan, mengapa kita harus begitu bersedih. Tokh ia yang kita sukai sedang berbahagia. Seyogyanyalah kita turut berbahagia untuknya.
Tapi hati yang tegar tidak dengan serta merta terbentuk. Layaknya sebuah konstruksi bangunan, ia tentunya membutuhkan bahan-bahan exklusif yang mutunya tidak main-main.

Ia mesti dibangun dengan suka cita serta perencanaan yang matang. Seperti itulah ku rasa ketegaran sebuah hati, konstruksinya padat dan tidak akan mudah goyah lagi akan terpaan ombak. Ia takkan terkalahkan.

Dan benar saja apa yang sering orang banyak katakan bahwa pengalaman merupakan guru yang tiada duanya. Kita baru akan mengangguk ketika memahami sesatu dan tentunya hal itu pernah kita alami. Ibarat saat kita kembali teringat akan sebuah pelajaran kala bersekolah, gambaran-gambaran nyata seolah terputar kembali dalam memori.

Kita tidak perlu terus menerus memutar sebuah memori untuk mengingat kembali perlajaran hidup dimasa lampau, kita hanya perlu mengerti bahwa hidup ibarat sebuah ritme tangga nada yang menyajikan simfoni yang berbeda. Disaat kita tengah dirundung rasa suka, ritmenya akan begitu cepat membuat kita bersemangat. Sebaliknya ketika duka melanda ritmenya melambat.

Meski begitu ia tetap dinamakan sebuah irama, mewarnai hidupmu. Meski ia begitu jelek kendengarannya tapi itulah bagian dari iramanya. Kita tidak perlu takut memetik senar gitar ataupun mengambil nada dasar saat bernyanyi, karena belajar merupakan anak tangga dari sebuah pengetahuan. Dan kita tidak akan pernah tahu rasanya bahagia tanpa pernah melewati kesedihan. Dunia akan terasa begitu datar jika setiap waktunya hanya tersaji bahagia dan kemenangan. Lagu akan terasa begitu membosankan dengan irama up-beat selama kurang lebih setengah jam.

Pandanglah duniamu sebagaimana kanvas menantangmu untuk berkarya. Jika merasa terlalu terang tambahnya warna dasar, jika terlalu gelap ceriakanlah ia. Jangan pernah engkau membiarkannya layu tersungkur ide yang mati karena hati yang dilanda ketidakjelasan.
Harapan mungkin belum jadi kenyataan, dan cinta mungkin tidak terbalas. Namun apakah karena hal tersebut hidup berhenti berjalan. Ia terlalu singkat untuk kau simpan saja dibawah bantal.

written 03/04/2012

just like a Tattoo

i was listening to my playlist when i finally i started this writing...
so lets see then what i had said..

“Tell me your name I want to know”

That’s my wish for all time I see you. Remembering when I met you first. Then had much time to meet but didn’t ask anything.
I thought I was crazy. Then I understand and admit that I am impressed. He broke my faith to death. I just let it. I realize. It’s like more than words.
Having a certain time back and forth peculiarly. But yet, haven’t had a specific reason to find the answer. Then I close my eyes tight. I cannot stop and changing my mind. I keep away my soul to know you once. I am asking when.
Would not change any idea. It marks in everything.

Written,Makassar, 03 March 2012


Yah, benar mataku akan tertutup. Mungkin jadi juga berlaku pada wajahku. Jalanku akan menunduk tapi masih terarah. Namun ada senyum yang merekah disana. Ada hati yang membuncah bahagia. Kau tahu hal seperti itu hanya akan terjadi di satu momen. Momen yang tidak pernah kau tahu datangnya, kau rencanakan tapi benar kau inginkan.
Aku pun sama sekali tidak merekayasa apa yang terjadi atau yang telah terjadi. Itu faktanya. Seperti keberadaan sebuah kupu-kupu terbang mengelilingimu, mengajakmu terbang. Satu hal yang membawamu pada kebebasan. Persis seperti itu yang terasa. WHAT A GREAT TIME.

Perasaan seperti itu akan seketika mengubah dunia yang sepersekian detik yang lalu begitu buruk, penuh derita, masalah dan keluh kelah menjadi terasa dan terlihat menyenangkan. IT SETS U FREE.

Aneh rasanya. Menjadi sedikit tidak jujur terhadap diri sendiri. Berpura-pura tidak merasakan sesuatu yang terlihat begitu mencolok dari luar. Hanya karena takut dan tidak yakin akan keberadaannya. Hanya karena merasa kedatangannya yang begitu mendadak membuat hati sedikit ragu mengakui.

She asked me, what did actually happen in you? When I tried to say this, it seemed like I tried to tell the world that YES I AM IN. Well, I am enchanted and impressed with all. Hence I cannot find any proper word, cannot say it and arrange it by sentence.

Senin, 06 Februari 2012


Happy monday!!! Well btw i have chosen to join in a course of ***. I had thought about that long time ago, and finally i have just made my schedule lately. I was wondering, kind that i need someone to cheer me before. Haha. I mind telling you the identity. The course will take 14 Days in row. And because I thought that it would better if I studied early learn in the morning, so that I have to change my shift in office. It was so hard when I thought about that, but I realized then, that I need to sacrificing something if I want to get something. Aha. That's an old idiom but it works, indeed. This morning was my first day, it was good enough. I almost lost my mind when i tried to hold it by myself. Feel like screaming out loud and yes i did. Wish I could handle it soon.

Senin, 30 Januari 2012


i am here, in the corner of the room. waiting for the client. but hasn't come yet. did you know guy, GOD really know when you don't expect something. and this is what am feeling now. haha. sleepy, tired without anything. am going home.

Minggu, 29 Januari 2012

To learn is To know

Hoah it’s been a long time right…yep now am learning about HANGUL(한글). Hangul is the native alphabet in Korean language. It was created in the mid-15th century, and is now the official script of both North Korea and South Korea. Hangul is a true alphabet of 24 consonant and vowel letters. Hangul letters are grouped into blocks, such as 한 han; each of these blocks transcribes a syllable. The following letters and sequences are found:

14 consonant letters: 1. ㄱ (g); 2. ㄴ (n); 3. ㄷ (d); 4. ㄹ (l/r); 5. ㅁ (m); 6. ㅂ (b); 7. ㅅ (s); 8. ㅇ (-/ng); 9. ㅈ (j); 10. ㅊ (ch); 11. ㅋ (k); 12. ㅌ (t); 13.ㅍ (p); 14. ㅎ (h).

There are also 13 obsolete consonants: ᄛ, ㅱ, ㅸ, ᄼ, ᄾ, ㅿ (alveolar), ㆁ (velar), ᅎ, ᅐ, ᅔ, ᅕ, ㆄ, ㆆ.

5 double ("tense") consonants: 1. ㄲ (kk); 2. ㄸ (tt); 3. ㅃ (pp); 4. ㅆ (ss); 5. ㅉ (jj). In addition, there are 10 obsolete double consonants: ㅥ, ᄙ, ㅹ, ᄽ, ᄿ, ᅇ, ᇮ, ᅏ, ᅑ, ㆅ.

11 consonant clusters: 1. ㄳ (gs); 2. ㄵ (nj); 3. ㄶ (nh); 4. ㄺ (lg); 5. ㄻ (lm); 6. ㄼ (lb); 7. ㄽ (ls); 8. ㄾ (lt); 9. ㄿ (lp); 10. ㅀ (lh); 11. ㅄ (bs). There are also 66 obsolete clusters of two consonants: ᇃ, ᄓ, ㅦ, ᄖ, ㅧ, ㅨ, ᇉ, ᄗ, ᇋ, ᄘ, ㅪ, ㅬ, ᇘ, ㅭ, ᇚ, ᇛ, ㅮ, ㅯ, ㅰ, ᇠ, ᇡ, ㅲ, ᄟ, ㅳ, ᇣ, ㅶ, ᄨ, ㅷ, ᄪ, ᇥ, ㅺ, ㅻ, ㅼ, ᄰ, ᄱ, ㅽ, ᄵ, ㅾ, ᄷ, ᄸ, ᄹ, ᄺ, ᄻ, ᅁ, ᅂ, ᅃ, ᅄ, ᅅ, ᅆ, ᅈ, ᅉ, ᅊ, ᅋ, ᇬ, ᇭ, ㆂ, ㆃ, ᇯ, ᅍ, ᅒ, ᅓ, ᅖ, ᇵ, ᇶ, ᇷ, ᇸ, and 17 of three consonants: ᇄ, ㅩ, ᇏ, ᇑ, ᇒ, ㅫ, ᇔ, ᇕ, ᇖ, ᇞ, ㅴ, ㅵ, ᄤ, ᄥ, ᄦ, ᄳ, ᄴ.

6 vowel letters: 1. ㅏ (a); 2. ㅓ (eo); 3. ㅗ (o); 4. ㅜ (u); 5. ㅡ (eu); 6. ㅣ (i) plus obsolete ㆍ

4 iotized vowel letters (semivowel–vowel): 1. ㅑ (ya); 2. ㅕ (yeo); 3. ㅛ (yo); 4. ㅠ (yu) plus obsolete ᆜ, ᆝ, ᆢ

11 diphthongs: 1. ㅐ (ae); 2. ㅒ (yae); 3. ㅔ (e); 4. ㅖ (ye); 5. ㅘ (wa); 6. ㅙ (wae); 7. ㅚ (oe); 8. ㅝ (wo); 9. ㅞ (we); 10. ㅟ (wi); 11. ㅢ (ui). There are also 41 obsolete diphthongs: ᅷ, ᅸ, ᅹ, ᅺ, ᅻ, ᅼ, ᅽ, ᅾ, ᅿ, ᆀ, ᆁ, ᆂ, ᆃ, ㆇ, ㆈ, ᆆ, ᆇ, ㆉ, ᆉ, ᆊ, ᆋ, ᆌ, ᆍ, ᆎ, ᆏ, ᆐ, ㆊ, ㆋ, ᆓ, ㆌ, ᆕ, ᆖ, ᆗ, ᆘ, ᆙ, ᆚ, ᆛ, ᆟ, ᆠ, ㆎ.

The four iotated vowels are derived by adding a short stroke to the basic vowel. They are counted as part of the 24 letters of the alphabet because the iotating stroke is not a letter on its own. In fact, there is no letter for y in Hangul.

Of the consonants, ㅊ chieut, ㅋ kieuk, ㅌ tieut, and ㅍ pieup are aspirated derivatives of ㅈ zieut, ㄱ giyeok, ㄷ digeut, and ㅂ bieup,respectively, formed by adding an extra stroke to the unaspirated letters. These are also counted as separate letters of the alphabet, as the aspirating stroke is not a letter on its own.

The doubled consonants, which are used in South Korea, are also counted as separate letters of the alphabet. In North Korea, their sounds are written by combining ㅅ s with the basic consonant: ㅺ, ㅼ, ㅽ, ㅆ, ㅾ (

It was little bit hard to learn this one. But as long as remind my intention to learn about this, I will be directly turn my mood. if I am not mistaken I have ever posted something about some destination, some dream that I wish I could have, some stories about it. Korea. Oh now it’s not only because K-Pop effects this is truly Hallyu-Korean Wave. From The Drama to Actor/Actress then OST ,and finally the Boy/Girlband. Then I realized why don’t I try to learn it for adding my new knowledge in language? Hence that moment my friend and I are learning it. It was Saturday when we went to bookstore and met the Hanguk Saram (Orang Korea) accidently. Feel like having the first gate to our dream. Ridha and I looked like a very pitiful girls while listening how they replied the conversation by their language. They were so friendly. Kim Eunju and Yoo Nam are representatives from Korean Government to teach over country. They will be in here until September. Luckily, they asked us to met next week. Even though we didn’t ask them first. We were so excited. Share contact each other then said Annyeong Haseyo so seriously. Wawh. This is how I say God knows but wait****************

Then now we are having a good friendship. I am so thankful. We are so thankful. Anyway during our way to Korea we have made our name. By considering every aspects also the meaning of course. Haha. This is it:
Kim Hye Na : Mine (after getting so confused with Hae Na / and Hyu Na)
Park Kyu Ri : Ridha
Song Cye Won: Sry
Kang Hyu Na : Anna
Lee Rye Won : Any
We wish to have a flight to Korea soon. It will be good if i could get a free visa from an organization like NGO(Non Goverment Organization). or even if i would handle all the fare. But i am so eager. we are so eager. We will.

Korean Wave - Hallyu

Korea, satu negara di Benua Asia. Ah rasanya sama saja dengan Negara Asia lainnya, Jepang, China, Taiwan, orang-orangnya juga jauh beda, budayanya juga hampir mirip*maksa. Tapi kok rasanya negara ini begitu istimewa yah. Itu pendapatku sebelum mengenal Korea. Sejak pertama kali menonton drama Korea pandanganku tentang negera tersebut berubah. Dari ”Winter Sonata”, ”Endless love” dan ”Full House” membuat hati ini tiba-tiba ingin melambung kesana. Rasanya seperti jatuh cinta sehingga selalu ingin mengetahui hal-hal berbau Korea. Ini mungkin yang dikatakan freak.

Apa yang membedakan drama Korea dengan drama pada umumnnya yah, bukan hanya karena ceritanya, tapi buat aku culture mereka begitu berperan penting. Sehingga menjadi satu dari sedikit faktor yang sudah tidak bisa terbantahkan. Bayangkan saja jika drama Korea sampai begitu booming di Malaysia. Rasanya tidak perlu dipertanyakan lebih jauh lagi. Karena sepertinya para produsernya memang sudah menyiapakan dengan matang agar penonton jatuh cinta pada drama-drama mereka alias ”nempel dihati”. Dari alur cerita yang tidak terlalu memaksa dan seolah membodohi penonton. Melainkan kita sebagai penonton mampu merasakan emosi dari setiap karakter dari drama tersebut. Disamping itu kita juga bisa tiba-tiba tertawa lepas dan ikut merasakan bahagia. Meskipun tanpa subtitle kita tidak akan tahu percakapan apa yang sedang berlangsung, namun aku senantiasa mencoba memahami sedikit demi sedikit daily expression meraka. Aku punya note*pribadi loh untuk yang satu itu.

apapun efek dari menonton drama Korea, sejauh ini masih wajar saja dan tidak membuatku geger otak. Tapi yang mesti itu yah seperti itu, menonton berjam-jam satu drama hanya karena begitu penasaran dengan endingnya. Itu betul bagian dari bukti cinta terhadap Korea*maksa. Ditambah lagi pesona sihir pemainnya yang menawan serta fashion yang membuat kita rasanya terheran-heran tapi tetap saja terlihat chic. Gemes rasanya. Aku mulai memilih seorang oppa* sejak itu. Lalu tidak berhanti sampai disitu. Salah satu teman dan juga siswaku lalu kemudian mengenalkanku dengan K-Pop atau yang lebih dikenal dengan Korean Pop. Serupa band jika di Indonesia namun untuk K-Pop para anggotanya tidak memainkan alat musik melainkan dance mengikuti alur musik. Awalnya merasa aneh. Tapi lama kelamaan setelah melihat memperhatikan dan tentu mendengarkan lagu mereka yang rasanya asik ditelinga. Dari situlah ”kegilaan” tentang Korea semakin menjadi-jadi. Kegilaan yang rasanya terlambat dan sulit diterima. Namun tidak dianya terjanyata beberapa teman dekatku malahan ikut merasakan Cinta itu. Maka mulailah kami mencari tahu tentang gosip para artis tersebut. Dari yang pernah operasi plastik, kecelakaan, tren fashion terbaru, grup band yang sedang hits, lagu dan video favorite, award, dan sebagainya. Pokoknya tiada hari terlewati tanpa kisah mengenai Korea.

Di indonesia sendiri, tahun 2004 merupakan tahun awal drama seri Korea pertama ditayangkan di televisi, bersaing dengan drama seri Cina dan Jepang yang sudah terlebih dahulu ditayangkan. Tapi, memang drama seri ”Full House” –lah yang menjadikan orang tertarik sampai akhirnya sekarang ini sudah banyak stasiun televisi lokal maupun nasional yang menjadikan drama seri Korea sebagai tayangan andalannya. Bahkan, ada beberapa sinetron kita yang mengadaptasi cerita dari drama seri Korea. Sejak itu, demam budaya pop Korea ini merambah ke bidang lain seperti musik yang membuat para promotor berlomba-lomba mendatangkan artis penyanyi Korea ke Indonesia. Dan semuanya sukses besar, tiketnya sold-out. Juga restoran Korea yang tadinya hanya ada satu atau dua di Indonesia kini menjamur. Bukan cuma itu saja, hampir segala aspke kehidupan kita sekaran tersentuh dengan produk Korea, seperti baju, makanan, alat elektronik, bahkan panci.

Ternyata, demam budaya pop Korea ini mengalir bagaikan arus yang tak terbendung. Korean Wave atau hallyu tidak hanya melanda Indonesia tetapi seluruh dunia. Tidak mengenal usia, gender, ataupun latar belakang pendidikan. Aku saja hampir setiap hari mencoba mengkombinasikan tiga bahasa bersama beberapa teman-teman. Bahasa Indonesia-Inggris-Korea. Meskipun sering kali terdengar begitu aneh dan sulit terucapakan di lidah, namun Cinta ini semakin mencari tempat yang luas di hati. Korea memang punya sejuta cerita. Berikut ini beberapa point penting yang berbau Korea, seperti:

- Daftar drama seri must watch
1. Full House (2004) 16 episode
2. Princess Hours (2006) 24 episode
3. You’re Beautiful (2009) 16 epd
4. Boys Before Flowers (2009) 25 eps
5. Iris (2009) 20 eps
6. My Princess (2010) 16 eps
7. My Girlfriend is Gumiho (2010) 16 eps
8. Secret Garden (2010) 20 eps
9. Mary Stayed Out All Night (2010) 16 eps
10. Playfull Kiss (2010) 16 (+7eps special tayangan Youtube)

- 10 cuttest actor/actress
1. Kim Hyun Joong (6 Juni 1986)
2. Lee Min Ho (22 Juni 1987)
3. Kim Bum (7 Juli 1989)
4. Goo Hye Sun (9 November 1984)
5. Lee Sung Gi (13 Januari 1987)
6. Shi Min Ah (5 April 1984)
7. Song Hye Kyo (22 November 1981)
8. Choi Si Won (10 Februari 1987)

-K drama must watch 2011
1. The musical
2. City Hunter
3. Poseidon
4. Festival
5. Goodbye Miss Ripley
6. The Young looking Pretty Woman

- Most adorable grup K-Pop
1. F4
2. Super Junior
3. SS501
5. 2NE1
6. SNSD (Girls Generation)
7. Miss A
8. Shinee

- Makanan favorite
1. Kimchi
2. Bibimbap
2. Dobboki
4. Ramyeon

Difference is a Blessing..

Difference is a Blessing..